نخستین جلسه دادگاه رسیدگی مجدد به پرونده شهرام جزایری آغاز شد .

درابتدای جلسه , قاضی کربلایی از 32 متهم این پرونده نام برد و گفت : در این پرونده شهرام‌جزایری به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع و بقیه متهمان به اتهام معاونت در تحصیل مال نامشروع‌, گزارش خلاف واقع , اعمال تفریط , تضییع‌اموال دولتی و مشارکت در اعمال تضییع اموال دولتی محاکمه می شوند.

در ادامه قاضی کربلایی از شهرام جزایری به عنوان متهم ردیف اول خواست که از خود در برابر اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع دفاع کند.

قاضی از متهم ردیف اول در خصوص اخذ تسهیلات 60 میلیون دلاری از بانک ملی شارجه توضیح خواست که شهرام جزایری در دفاع از خود گفت : این تسهیلات برای شرکت شهاب مبین دبی از این بانک اخذ شده است و به علت خارجی بودن این بانک , باید به این اتهامات درهمان کشور رسیدگی شود.

وی افزود: این تسهیلات به صورت ریفاینانس بوده است و شرکت شهاب مبین‌که بنده 41 درصد سهام آن را دارم , توانسته با فعالیتهای اقتصادی ازاین طریق 55 میلیون دلار ارز به کشور وارد کند.

شهرام جزایری با بیان اینکه 10 درصد آورده شرکت متعلق به بنده و 90درصد مابقی تسهیلات بانک ملی شارجه است , اضافه کرد: عنوان اتهامی تحصیل مال نامشروع کاملا محل شبه است و رای وحدت رویه دیوان عالی کشور , همه جرایم و تخلفات ارضی و پولی را مشمول مرور زمان می داند.

وی گفت: ازاین 60 میلیون دلار 5 , میلیون دلار مربوط به خود من و 55میلیون دلار تسهیلات است که در پروژه های اقتصادی 1 و نیم میلیارد دلاری داخل کشور هزینه کردم.

جزایری افزود: رسیدگی به 60 میلیون دلار مورد بحث در صلاحیت دادگاههای ایران نیست و این موضوع "اخذ وام " تابع قوانین دولت دبی است و همچنین هیچ مال دولتی تضییع نشده است و عنصرمادی جرم وجود ندارد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا